Náš tým
Manažerka laboratoře

Ing. Klára Vítečková, Ph.D.
Vedoucí projektů

doc. Mgr. et Mgr. Ing. Štěpán Bahník, Ph.D.

doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D.

doc. PhDr. Lubomír Cingl, Ph.D.

doc. Ing. Marek Hudík, Ph.D.

Dr. Will M. Bennis, Ph.D.

Ing. Tomáš Miklánek, M.A., Ph.D.
Výzkumní pracovníci

Claire Mollier, Ph.D.

Agnieszka Kolasinska, Ph.D

Alessandro Stringhi, Ph.D.

Nathalie Muller, Ph.D
Doktorandi

Mgr. Nicolas Say

Ing. Michael Arntz

Mgr. Klára Urbanová

Ing. David Řehulka

Ing. Lenka Valerianová

BSc. Peter Preglej, MSc
Ing. Klára Vítečková, Ph.D.
doc. Mgr. et Mgr. Ing. Štěpán Bahník, Ph.D.

Štěpán Bahník se zaměřuje na problematiku usuzování a rozhodování. Jeho výzkum se soustředí zejména na morální úsudky a morální chování, efekt zakotvení (anchoring) a procesní plynulost (processing fluency). Zajímá se také o otevřenou vědu, psychologickou metodologii, statistiku, programování a propojení psychologie s informatikou.
Blog
Email
doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D.

Petr Houdek se zabývá behaviorální ekonomií, tedy tím, jak lidé vnímají informace, usuzují a rozhodují se, nejen v ekonomických volbách. Specializuje se na zlepšování rozhodování zaměstnanců a manažerů prostřednictvím tzv. architektury volby (nudging) ve firmách i veřejném sektoru. Dále se věnuje terénním a laboratorním experimentům zaměřeným na nečestnost a rozhodovací chyby.
Blog
Email
doc. PhDr. Lubomír Cingl, Ph.D.

Lubomír Cingl se ve svém výzkumu soustředí zejména na behaviorální a experimentální ekonomii, s částečným přesahem do sociální psychologie. Mezi jeho projekty patří zkoumání vlivu stresu na lidské chování, teorie sekularizace a náboženských (či nestandardních) přesvědčení, nepoctivosti, dodržování daňových povinností, antisociálního a delikventního chování, preferencí k riziku a ochoty jednotlivců soutěžit.
doc. Ing. Marek Hudík, Ph.D.

Marek Hudík se ve svém výzkumu soustředí na individuaální a strategické rozhodování a jejich důsledky pro organizace, trhy a společnost. Zaměřuje se především na to, jak je rozhodování ovlivněno institucionálními pravidly. Zajímá se také o metodologii a historii ekonomie. Kromě výzkumu se věnuje popularizaci vědy.
Dr. Will M. Bennis, Ph.D.

Výzkum Willa Bennise se zaměřuje na to, jak kultura, zastavěné prostředí a kognice utvářejí normativní soudy (tj. soudy o tom, co je racionální, adaptivní, pravdivé či morální), a zkoumá, do jaké míry lze tyto soudy – i rozhodnutí, která z nich vycházejí – samy považovat za normativní.
Ing. Tomáš Miklánek, M.A., Ph.D.

Tomáš Miklánek se ve svém výzkumu zaměřuje na experimentální a behaviorální ekonomii, s důrazem na spolupráci, efektivitu postrčení (nudges) a behaviorálních intervencí a interakci mezi peněžními a vnitřními motivy .
Claire Mollier, Ph.D.

Claire Mollier se ve svém výzkumu zaměřuje na gender, diskriminaci a nerovnost, přičemž využívá jak laboratorní, tak i terénní experimenty. Velký význam přikládá také popularizaci vědy, například prostřednictvím sdílení své práce na (francouzském) YouTube kanálu. Mimo jiné založila a dva roky organizovala neformální výzkumné semináře v Paříži pro začínající experimentátory.
Agnieszka Kolasinska, Ph.D

Agnieszka Kolasinská se věnuje výzkumu na pomezí kognitivní psychologie, stárnutí a digitálního zdraví. Jejím hlavním cílem je podpora zdravého a úspěšného stárnutí prostřednictvím vývoje a hodnocení eHealth a mHealth řešení zaměřených na kognitivní zdraví, psychickou pohodu a schopnost sebemanagementu u starších dospělých a lidí s chronickými onemocněními. Soustředí se na to, aby digitální inovace byly založené na důkazech, uživatelsky orientované a přizpůsobené potřebám různých skupin, včetně osob s demencí a dalších zranitelných populací.
Alessandro Stringhi, Ph.D.

Nathalie Muller, Ph.D.

Ing. Michael Arntz

Michael Arntz se zaměřuje na rozhodování, se zvláštním důrazem na etické aspekty, kontextové efekty a architekturu voleb. Jeho práce zkoumá, jak změny v pravidlech a designu informací ovlivňují morální úsudky a chování. Zajímá se také o aplikaci těchto poznatků v oblastech, jako je udržitelnost, organizační rozhodování a návrh intervencí podporujících společensky odpovědné volby.
Mgr. Klára Urbanová

Klára Urbanová se zajímá o to, jak behaviorální ekonomie může vysvětlit a zlepšit rozhodování v komunikaci (jak komerční, tak institucionální), včetně nudgingu a gamifikace. Její současný výzkum se zabývá efektem zakotvení (anchoring) v propagačních kontextech. Má akademické i pracovní zkušenosti v oblasti mezinárodního obchodu a marketingové komunikace.
Ing. David Řehulka

David Řehulka je odborník na finance a data, který se zaměřuje na výzkum v oblasti neuroekonomie a behaviorálních financí. Má zkušenosti s řízením portfolia, investiční analýzou a oceňováním komplexních finančních produktů a své kvantitativní, statistické i analytické dovednosti uplatňuje v praxi.
Ing. Lenka Valerianová

Lenka Valerianová se zajímá o behaviorální ekonomii (zejména behaviorální finance) v kontextu témat, jako je rozhodování, klamání, podvody a kriminalita. Ve svém současném výzkumu využívá experimentální metody ke studiu ochoty (a schopnosti) klamat.